Veel gestelde vragen en antwoorden

 

  1. Hoe vaak mag ik tennissen in de week?
    In ons corona protocol staat dat je van maandag t/m donderdag 1x één uur mag reserveren per lid. Van vrijdag t/m zondag mag je 2x één uur (mag ook achtereenvolgend) een baan reserveren. In totaal mag elk lid dus 3 uur per week spelen. Hierbij proberen wij de druk van de vraag om door-de-weeks te spelen deels te verleggen naar het weekend. Dit met de intentie om de stroom van leden zo veel als mogelijk te spreiden en iedereen evenveel kans te geven om te spelen.

  2. Mag ik onderling ruilen van uren of uren inwisselen?
    Nee, dat mag niet. Mocht in, een uiterst negatief geval, er toch iemand besmet zijn met COVID-19 en gespeeld hebben op ons park, zijn wij door het automatische reserveringssysteem meer, beter en sneller in staat om andere (relevante) leden te (laten) waarschuwen. Daarnaast helpt het ons zo de stroom van leden beter te reguleren en piekmomenten te minimaliseren.

  3. Wat moet ik doen als ik besmet lijk te zijn met COVID-19 en ik ben op het park geweest?
    Wanneer je positief getest bent op COVID-19 en je de afgelopen week (7 dagen) op ons park bent geweest, verzoeken wij jou om dit direct te melden bij onze Corona coördinator via technischezaken@tvpaf.nl. Wij kunnen dan andere (relevante) leden (laten) waarschuwen via de officiële instanties. Hierbij zullen wij de privacyregels strikt in acht nemen.

  4. Mag ik ook dubbelen?
    Ja, dit mag vanaf maandag 25 mei, mits gecontroleerd en met 1,5 meter afstand. Ook als dat betekent dat een speler soms een bal moet laten gaan. Ook aan de eerdere maatregelen in ons Corona protocol blijven we ons houden. Dit geldt ook voor het online reserveren van een baan.

  5. Ik zie lege banen, waarom mag ik niet vaker reserveren?
    Wij hebben alles ingericht op het kunnen spelen van ‘dubbels’ vanaf 25 mei. Wij verwachten dat de vraag naar banen zal stijgen, omdat veel leden uitsluitend dubbelen. Bovendien willen wij de stroom van leden naar en van ons park zo veel mogelijk spreiden en piekmomenten op ons park voorkomen. Dit met als doel het besmettingsrisico zo laag mogelijk te houden. Wij doen alles stapsgewijs en zorgvuldig, omdat de gezondheid van onze leden (en anderen) en het voorkomen van verdere verspreiding van het Coronavirus voorop staat.

  6. Mag ik doorspelen als na mij de baan niet is gereserveerd?
    Ja, dat mag. Je mag doorspelen totdat iemand anders de baan heeft gereserveerd of tot de banen (en het park) dicht gaan ’s avonds. Houd er wel rekening mee dat je alleen verder mag spelen op de baan die je hebt gereserveerd. Je mag niet naar andere banen gaan. Dit met als doel de stroom / bewegingen van leden en het besmettingsrisico zo veel als mogelijk te beperken. Als je klaar bent met spelen, dien je overigens direct het park te verlaten.

  7. Mijn reservering is niet meer zichtbaar in de ClubApp?
    Dat klopt op het moment dat de aanvangstijd is begonnen. Het digitale reserveringssysteem laat alleen de mogelijkheden (en bezetting) zien vanaf de tijden dat je vandaag (nog) een baan kunt reserveren en de 3 opvolgende dagen. Iedereen (dus ook de andere leden waarvoor je reserveert) krijgt altijd een bevestigingsmail van jouw reservering. Dat geldt ook als je de reservering verwijdert. Mocht je onverhoopt toch niet kunnen spelen, verwijder dan s.v.p. direct jouw reservering zodat deze baan vrijkomt voor andere leden.

  8. Mag ik weer tossen?
    Nee, (nog) niet in de vorm die wij waren gewend. Wij willen de stroom van leden beperken en iedereen speelt uitsluitend op de baan die hij of zij heeft gereserveerd. Dit met als doel de stroom / bewegingen van leden en het besmettingsrisico zo veel als mogelijk te beperken. Dit betekent dat je vooraf moet “tossen” en dat je dan de gehele tijd met dezelfde (max. 4) personen op dezelfde baan speelt.

  9. Mag ik met een introducé tennissen?
    Op dit moment is het uitsluitend toegestaan om te tennissen met leden. Dit in verband met het verplichte digitale reserveringssysteem. Hiervoor moet je als lid zijn geregistreerd in onze ledenadministratie. Ben je nog geen lid, dan kun je je hier inschrijven. Als nieuw lid, heb je 9 weken de tijd om te bepalen of je tennissen leuk vindt en wilt blijven tennissen bij ons. Mocht dat niet het geval zijn, dan dien je vóór 1 juli (of vóór 1 oktober na aanvang 2e deel zomertrainingen) schriftelijk of via e-mail aan de ledenadministratie door te geven dat je je wilt laten uitschrijven als lid. Er is dan geen contributie verschuldigd met uitzondering van de (vaste) administratiekosten. Wanneer de ledenadministratie vóór 1 juli (of 1 oktober) geen verzoek voor uitschrijving heeft ontvangen, dan wordt het lidmaatschap definitief en wordt de contributie geïncasseerd vanaf de eerste tennisles of moment van inschrijving. Overigens geldt deze regeling niet als je deelneemt aan officiële open KNLTB toernooien en of competities.

  10. Hoe en waar mag ik mijn fiets stallen?
    Je dient je fiets te stallen in onze fietsenstalling, dus op het terrein van PAF. De fiets hoeft niet 1,5 meter van een andere fiets te staan. Wel is het de bedoeling dat iedereen voldoende (minimaal 1,5 meter) afstand bewaard bij het stallen of ophalen van de fiets. Wij hebben genoeg ruimte hiervoor en maak daar dan s.v.p. ook gebruik van.

  11. Wanneer gaat het clubhuis weer open?
    Restaurants en cafés mogen onder voorwaarden per 1 juni weer (deels) open. Dit geldt echter nog niet voor de sportkantines die tot 1 september gesloten blijven volgens de huidige maatregelen van de overheid. Positief is wel dat het Outbreak Management Team (OMT) zich buigt over de vraag of de sportkantines per 1 juli wel weer open mogen. De KNLTB is dagelijks in contact met NOC*NSF en de ministeries en doen er alles aan om het terras en clubhuis op de tennisverenigingen eerder te mogen openen.